Thursday, September 8, 2011

Beraya at Mr n Mrs Bee' House

Bismillahirrahmanirrahim...

Mlm td aku beraya rumah officemate kat Nusa Idaman secara berjemaah. Tuan tanah masak soto. sedappp sangat and alhamdulillah arini aku dapat merasa home made begedil tuan tanah :D . Bukan apa, last year aku sesat2 cari jalan. hikhikhik.. padahal dah banyak kali pergi. tapi sebabkan that day aku dah naik pangkat dari co-pilot to pilot, so macam biasalah kan, xde aku nak archive lelama space untuk long-term memory... terus delete. pastu sendiri fikir ok. hikhikhik...

Actually dah 2 tahun b'turut aku wat open house but this year my hubby and i decide tak nak continue amalan tu. reason?? penat and paling tak best bila kita as tuan tanah tak dapat layan tetamu sebab terlalu ramai guest yang datang at one time.so, this year prepare stock utk wat mee hailam or macaroni goreng if ada member2 yang sudi beraya ke rumah kami. harap2 adalah yang sudi yek. aku anggap setiap orang yang datang tu adalah rezeki. seronok sesekali masak2 untuk hidangkan pada tetamu.

tapi agak susah sebenarnya kalau nak plan beraya because oghang umah keje shift. so, setiap kali shift malam, terpaksalah aku independent and pandai2 bawa diri beraya di rumah orang. hehehe... but honestly, still sayu and teringat pada oghang umah bila kita nak makan :D

apa2 pun,sangat bersyukur kerana masih diberi kesempatan untuk aku bertemu dengan bulan Ramadhan and Syawal yang mulia ini. Syukran Ya Allah...

No comments:

Post a Comment