Thursday, July 14, 2011

Emo :(

Bismillahirrahmanirrahim...

ari ni pepagi lg aku dah emo. sebabnya? mlm td aku jln2 kat blog orang and tulisan dia buat tido aku tak lena. kisah dia mcm sama ngan apa yg aku lalui sekarang.

hmmm... actually last 2 weeks aku ada wat appointment ngan gynae and dia advise us to directly use IVF-ICSI. tapi costnye tak hengat pulak. dalam 30k-40k termasuk ubat2 sampingan utk 4-5 bulan. aku senyum je.tp time oghang umah bayar parking, air mata aku xbole dibendung lagi and aku decide untuk drive balik. tapi sepanjang perjalanan tu air mata ni meleleh. aku confirm oghang umah perasan cuma dia try to be cool. sumpah aku tak ada niat langsung nak kecikkan ati dia. tapi apa daya aku, emosi xterkawal. so, lepas tu emosi aku kembali stabil :D

but because of the post yang aku baca malam tadi, semangat aku kembali berkobar2. actually blogger ni buat IVF kat government hospital je. and costnya pun below 15K. memanglah saving aku masih belum mencecah angka tu. tapi kalau aku kumpul dari sekarang, rasanya masih ada harapan.

ingatkan nak cakap issue ni pd oghang umah petang nanti bila aku pulang dari kerja. tapi sebab semangat yg berkobar2 ni, aku cakap gak even time tu mata oghang umah dah tak bole nak buka sebab dia baru balik keje night shift. kejamnye aku ni :(
then, reaksi dia mcm 'xpayahlah'. apa lagi, terus aku emo. sambil salam tu, aku bebel2, ayg nak anak jugak. ayg boleh kumpul duit. ayg tak nak pergi bercuti kemana2. duit tu semua ayg nak kumpul utk treatment ni. and of course lah masa driving tu air mata aku dah mcm air terjun. mencurah2. alamak, ada gak opismate tanya nanti. cepat2 aku control. hehehe.. e eh. t'type lak kata ganti nama aku kat umah. ngeee...

tapi sekarang ni, emosi aku dah ok sikit. rasa berdosa yang amat. ya Allah, Kau kuatkan dan tabahkanlah hati aku untuk hadapi semua ujianMu. Amin...

No comments:

Post a Comment